Ikan Goreng lagi Sedap Campur Tiga Bahan Ni, Tak Sedar Boleh Ratah 2-3 Ekor!

Ikan Goreng lagi Sedap Campur Tiga Bahan Ni, Tak Sedar Boleh Ratah 2-3 Ekor!


 

Ikan goreng mungkin menu biasa. Akan tetapi sajian nasi tengahari tambah naik seleranya dengan ikan goreng panas-panas. Jika selalu ikan goreng hanya digaulkan bersama serbuk kunyit dan garam sahaja, kali ini tambahkan satu lagi bahan.

 

Bahan apa? Perkongsian Nur Darwisya Qasdina ini mak-mak kena cuba Sedaopnya lain macam. Boleh bertambah sampai 2 hingga 3 pinggan.

 

Selama 35 tahun hidup, ni la first time makan ikan goreng sedap. Ikan goreng je kan, tu pun nak kecoh orang cakap.

 

Korang try buat, baru tau kecoh ke. Nikmat sangat rasa dia, lain dari lain. Mak mertua yang aja

 

Asam jawa, garam, serbuk kunyit.

 

Lumurkan bahan tu dekat ikan. Nak perap kejap boleh. Nak terus goreng pun boleh.

 

Ikan memang akan bertukar colour hitarm. Sama jugak minyak pon akan tukar colour.

 

Tapi rasa dia memang sedap sangat. Buat ratah memang tak sedar dua tiga ekor sorang hadap. Cubealah!

 

Jangan kecam tau, even ikan goreng, rasa dia memang padu kalau buat macam ni.


Sumber: majalahpama

!-- iklan tengah postingan -->

 

Ikan goreng mungkin menu biasa. Akan tetapi sajian nasi tengahari tambah naik seleranya dengan ikan goreng panas-panas. Jika selalu ikan goreng hanya digaulkan bersama serbuk kunyit dan garam sahaja, kali ini tambahkan satu lagi bahan.

 

Bahan apa? Perkongsian Nur Darwisya Qasdina ini mak-mak kena cuba Sedaopnya lain macam. Boleh bertambah sampai 2 hingga 3 pinggan.

 

Selama 35 tahun hidup, ni la first time makan ikan goreng sedap. Ikan goreng je kan, tu pun nak kecoh orang cakap.

 

Korang try buat, baru tau kecoh ke. Nikmat sangat rasa dia, lain dari lain. Mak mertua yang aja

 

Asam jawa, garam, serbuk kunyit.

 

Lumurkan bahan tu dekat ikan. Nak perap kejap boleh. Nak terus goreng pun boleh.

 

Ikan memang akan bertukar colour hitarm. Sama jugak minyak pon akan tukar colour.

 

Tapi rasa dia memang sedap sangat. Buat ratah memang tak sedar dua tiga ekor sorang hadap. Cubealah!

 

Jangan kecam tau, even ikan goreng, rasa dia memang padu kalau buat macam ni.


Sumber: majalahpama

Load comments