[JOM UNDI] SUARA RAKYAT ~ PENGELUARAN RM10,000 ONE-OFF KWSP AGAR DILULUSKAN

PELUANG KERJAYA
96


 


Isu pengeluaran kali terakhir wang dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) i-Citra RM10,000 akan dibincangkan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz untuk diperhalusi.

 

 

 

 

Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, perkara itu dinyatakan Perdana Menteri kepada beliau dalam perbincangan mereka selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO, malam tadi.

 

Katanya, dalam perbincangan itu, beliau memberi penjelasan kepada Ismail Sabri yang juga Naib Presiden UMNO bahawa ramai berada dalam keadaan susah dan terdesak pasca Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) untuk memulakan kehidupan akibat dibuang kerja, pemotongan gaji, cuti tanpa gaji serta hilang punca pendapatan sejak awal tahun lagi.

 

Dengan pelbagai komitmen dan hutang yang tertunggak, katanya, rata-rata sangat memerlukan pengeluaran buat kali terakhir untuk kelangsungan hidup, bahkan ada yang mahu memulakan perniagaan kecil-kecilan.


Tags

Post a Comment

96Comments

  1. Saya sokong 100%. Dengan kenaikan harga barang, semestinya rakyat perlukan bantuan kewangan buat masa ini sehingga keadaan pulih seperti sediakala.

    ReplyDelete
  2. Harap percepatkan....dalam situasi sekarang semuanya kos naik...

    ReplyDelete
  3. Setuju,duit itu UTK buat pusingan modal dan bayar hutang sikit yg lama tertunggak..mohon percepatkan

    ReplyDelete
  4. Sangat setuju.......HARGA brg semua naik.....gaji tak naik....harap cepatkan i-citra rm10,000

    ReplyDelete
  5. Sangat setuju, kerana yang bekerja juga ada tanggungan lain yang perlu dibayar dan dijelaskan..
    Harap pengeluaran kali ini diluluskan in shaa Allah.

    ReplyDelete
  6. Setuju sangat-sangat...semoga d permudahkan urusan..

    ReplyDelete
  7. Harap diluluskan. Susah sangat sekarang ni..atleast dapat langsaikan hutang dan buat keperluan keluarga.

    ReplyDelete
  8. Setuju... Semoga dipermudahkan urusan

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Sgt2 setuju untuk kwsp di bg kluar 10k one off

      Delete
  10. iya... setuju... bantuan nie sangat berguna utk semua rakyat..

    ReplyDelete
  11. Semoga dipermudahkan urusan oleh kerajaan..... Bukan bantuan dari Kerajaan kami minta..... Biarlah keluar duit kami..... Tapi kami dapat memperbaiki keperluan mendesak kewangan keluarga akibat Covid-19 yang melanda dan tiada kesudahan ....

    ReplyDelete
  12. 100% setuju dengan meluluskan 10k One off bukan berkadar secara bulanan demi modal kelangsungan hidup norma baru..suntikan modal sejak 2 tahun hilang pekerjaan tetap

    ReplyDelete
  13. Setuju sangat.. Banyak hutang yg tertunggak perlu diselesaikan..

    ReplyDelete
  14. Sangat perlu sebab sy masih belum dapat pekerjaan tetap.tq

    ReplyDelete
  15. setuju....kerana selama 2 tahun nie saya kesempitan untuk membayar segala hutang kerana tidak lagi bekerja buat masa nie...ditambah pula anak anak akan bersekolah tahun depan

    ReplyDelete
  16. Perlu disegerakan agar semua masalah dapat dikurangkan untuk menampung keperluan yang semakin meningkat

    ReplyDelete
  17. setuju sangat² sbb rata² yg memohon pengeluaran ini memerlukan dana utk kelangsungan hidup serta membayar hutng² tertunggak dan sya sendiri rumah dah 4buln tak bayar, tpi atas ehsan tuan punya rumah memberi lgi pluang utk buln ni, sya berharap agar pengeluaran kwsp kli terakhir ini dpt la sya membayar hutng sewa rumah dan dpt meneruskan hidup dgn baki yg ada, harapan sya kepada perdna mentri dn menteri kewangan dpt kiranya dprjtimbangkn dgn tanpa syarat seperti i sinar yg lepas.

    ReplyDelete
  18. Kami amat pengeluaran one off 10k untuk bayar hutang hutang yang tertunggak.

    ReplyDelete
  19. setuju..dan jgn bersyarat..pengeluran ini biarlh yg terakhir dan one off..sebab rakyat amat memerlukan utk melangsaikn byk hutang yg ttunggak..

    ReplyDelete
  20. Saya harap dapat 10k untuk simpanan sehingga tua ada sedikit boleh bayar hutang tidak banyak hutangnya

    ReplyDelete
  21. Setuju 100% untuk membantu rakyat yang terkesan dengan pandemik & kenaikan harga barang yg melampau..

    ReplyDelete
  22. Ya betul sy sgt setuju agar 10k dpt di luluskan dlm keadaan ramai orang sgt terdesak utk membayar komitmen msg2.ada yg krg sihat utk bekerja skrng ni.harapan kami menggunung tinggi kpd Dato Seri utk meluluskan KWSP utk kali yg terakhir.terima kasih

    ReplyDelete
  23. sy sgt setuju.. untuk kelangsungan hidup dan membayar tunggakan hutang

    ReplyDelete
  24. Setuju 100% laksanakan la dengan segera

    ReplyDelete
  25. Saya setuju sgt2 hrp dipercepat kn

    ReplyDelete
  26. sokong ..harap takde syarat. Harap bkn akaun 1 saja ...akain 2 pun bole....klau dlm akaun kwsp dah tngal dubawa 10k harap bole di kluarkn juga....mohon kerajaan faham .

    ReplyDelete
  27. Sangat setuju.perlu sangat untuk recovery.

    ReplyDelete
  28. Sangat setuju 100% boleh guna untuk modal bisnes kecil2an sementara kewangan kembali stabil.. Nak cr keja lain pon nak kena ada duit jugak..

    ReplyDelete
  29. Sangat setuju dan berharap diluluskan agar dpt membayar hutang yg tertunggak serta dapat membantu kos hidup yg semakin meningkat apatah lg cuti sekolah dah bermula, nk kene beli barang sekolah terutama uniform sekolah, nk pakai yg lama semua da x muat....
    Mohon pihak kerajaan faham dan pertimbangkan permintaan rakyat untuk kelangsungan hidup rakyat.....

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Tolong rakyat Kali ini sebab Banyak yg memerlukannya

    ReplyDelete
  32. Hidup perlu diteruskan.. setuju 10K one off..

    ReplyDelete
  33. Setuju sangat UTK yg kali terakhir seperti yg di cadangkan oleh menteri...dengan kenaikan harga barang sekarang bertambah pening lgi kami rakyat di bawah ni....harap di pertimbangkan....

    ReplyDelete
  34. Setuju....tolong percepatkan
    One off 10k...kami sgt perlukan utk kelangsungan hidup .....utk modal perniagaan

    ReplyDelete
  35. Kalau sudah berumur lebih 50 tahun..memang susah mendapatkan pekerjaan dikala banyak syarikat yg telah gulung tikar semenjak dari tahun lalu lagi..apa lagi di negeri Sabah ini yg mana ekonomi nya memang lembab..dah take tahu nak buat apa dah lagi..

    ReplyDelete
  36. Banyak hutang tertunggak ni. Harap ia diluluskan

    ReplyDelete
  37. Sekali dapat 10k boleh bayar hutang tertunggak..bukan setakat harap sahaja, kerajaan mesti seteju dgn desakan kami. Inilah masa utk kerajaan memahami situasi yg betul betul susah.. Saya sebagai anak Malaysia,setuju 200 peratus dgn cadangan ini..Hidup ini biar nikmati semasa kita Masih Hidup...bukan selepas mati...

    ReplyDelete
  38. sangat sangat sangat sangat setuju dan berharap dapat diluluskan segera mungkin.

    ReplyDelete
  39. Sgt menyokong...one off 10k sgt saya perlukan memandangkan suami belym lg mempunyai kerja tetap dan disamping melunaskan hutang yg tertunggak...

    ReplyDelete
  40. Saya sangat setuju! Sangat memerlukan modal utk perbaiki ekonomi keluarga

    ReplyDelete
  41. Sy sangat setuju dgn cadangan ini,ekonomi Kami terjejas semasa ISU convid...harap tuan boleh mepertimbangkan keperluan Kami... Terima kasih..

    ReplyDelete
  42. Sya setuju untuk cadangan ini kerana inpak pandamik cov19 sangat2 menjejaskan ekenomi keluarga sya dan sya rasa ramai lagi rakyat malaysia juga akan setujuh dgn cadangan ini, terimakasih...

    ReplyDelete
  43. Sokong.. duit kami hak kami...

    ReplyDelete
  44. Amat2 memerlukan .hutang dh 1 badan bkn keliling pinggang lg..puas mengemis pd rakan2, adik beradik minta bantuan

    ReplyDelete
  45. Semoga Allah permudahkan segala urusan kita semua...aamiin

    ReplyDelete
  46. tolong lah ambil peduli !!! Jangan tabur janji palsu !!! Kami sangat terdesak dan sangat mengharap kwsp one-off keluar 10K - 20K .... banyak tunggakan tanggungan ... hilang kerja TIDAK kerja hilang punca pendapatan . permulaan kerja baru gaji sangat kecil ... TAK mampu bayar tunggakan tanggungan yang lama dan tanggungan sedia ada .... tolonggg kami TAK MAU BERHUTANG LAGI !!!

    ReplyDelete
  47. Sokong sanggat..10k.amat terdesak sgt sekarang ni.kerja pun tak dapat2 lgi.

    ReplyDelete
  48. Saya sokong sgt²... Skrg kita semua terkesan akibat pandemik covid19 dan PKP yg dijalankan sblm ini. Sampai skrg saya masih lagi belum memperolehi sbrg pekerjaan. Dgn hutang² piutang yg tertunggak serta keperluan harian dan bulanan bagaimana kami mahu teruskan kehidupan jika pengeluaran 10k one off. Kami mohon sgt² spy pihak kerajaan meluluskan pengeluaran 10k ONE OFF dgn kadar segera.

    ReplyDelete
  49. Di sokong dan kerajaan tlg mudahkan urusan rakyat² marhean semua. Tq Tengku zarul

    ReplyDelete
  50. saya sokong & setuju 10k one off

    ReplyDelete
  51. 𝑺𝒆𝒕𝒖𝒋𝒖 π’Žπ’†π’Žπ’ƒπ’‚π’π’•π’– π’”π’ˆπ’•2 π’”π’†π’Žπ’π’ˆπ’‚ π’…π’Šπ’‘π’†π’“π’Žπ’–π’…π’‚π’‰π’Œπ’‚π’ π’”π’†π’ˆπ’‚π’π’‚ 𝒖𝒓𝒖𝒔𝒂𝒏

    ReplyDelete
  52. Harap pengeluaran dpt pada Januari 2022

    ReplyDelete
  53. Setuju... Buat utk semua akaun ya Tuan.. tolong Sangat..

    ReplyDelete
  54. Perlu d segerakan byk benda nk di byr

    ReplyDelete
  55. Perlu disegerakan pengeluaran..km dlm amat keperluan..

    ReplyDelete
  56. Setuju,dengan keadaan barang naik mendadak,ditambah lg bencana banjir kilat..banyak yg perlu dibaiki,dibayar..

    ReplyDelete
  57. harap kerajaan luluskan la segera kwsp 10k one-off tanpa syarat.kami perlu sangat2..

    ReplyDelete
  58. Sokong sangat-sangat, Kami tak perlu meminta Wang org.. Kami hanya maukan Wang hasil kerja Kami sendiri one off 10k mencukupi untuk kecemasan pendapatan sekarang.

    ReplyDelete
  59. Sangat setuju dalam keadaan yang di hadapi rakyat'kita ini..

    ReplyDelete
  60. sampai skrang Masih takde update pasal 10k one-off no..knapa la susah sgt nak bg hak rakyat tu.keadan skrang ni dah jadi tak keruan mcm mcm nak pikir..dgn hutang lagi..lg ramai la rakyat Malaysia jd gila.l
    last nak ckp bagi je hak Kami ITU hak Kami..problem tentang simpanan Hari tua tu tak yah nak pikir ..Hari Hari skrang ni yg kena pikkir..






    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !